Benzyna, LPG czy diesel?

Benzyna, LPG czy diesel? – Pytanie, które zawsze zadają sobie osoby planujące zakup samochodu.  Co się bardziej opłaca? W którym przypadku koszty użytkowania będą niższe? Postaramy się odpowiedzieć na te pytania.

Przede wszystkim, trudno dyskutować z tym, że LPG, czyli „gaz” to najtańsze paliwo. Wystarczy spojrzeć na ceny na pobliskiej stacji. Benzyna bezołowiowa jest najczęściej około dwa razy droższa, podobnie jak olej napędowy. Trzeba jednak wziąć pod uwagę także inne koszty, z jakimi spotykają się właściciele poszczególnych rodzajów paliwa.

LPG

W przypadku gazu właściciel musi najpierw zamontować odpowiednią instalację. W zależności od tego, jaką skomplikowaną i pojemną instalację wybierzemy, a także jaki jest silnik, taka będzie cena. Możemy zapłacić od 1800 złotych do nawet 5 tysięcy. Inne dodatkowe wydatki to droższe badanie techniczne, niż w przypadku aut z silnikami benzynowymi czy diesli i kosztuje 163 złote. Okresowo musi być przeprowadzony przegląd instalacji gazowej, a także co jakiś czas należy wymienić m.in. filtry fazy ciekłej i lotnej. Należy pamiętać, że samochód na gaz, do codziennej eksploatacji potrzebuje też benzyny – m.in. do rozruchu czy prawidłowego działania pompy paliwowej.

Diesel

Jeżeli chodzi o samochody z silnikiem diesla, to właściciel musi przygotować się, że jego naprawa jest droższa niż w przypadku wersji benzynowych i zasilanych LPG. Przede wszystkim uszkodzeniom mogą ulegać wtryskiwacze czy turbosprężarka. To są najczęstsze awarie i najbardziej kosztowne w przypadku samochodów z Dieslem.

Diesle są jednocześnie droższe w zakupie, ale także przy sprzedaży, dostaniemy więcej niż za samochody z instalacją LPG. Samochody pracujące na oleju napędowym, są idealnym rozwiązaniem dla osób, które dużo jeżdżą. Co istotne, mają one niższe spalanie, więc przy wyższych cenach paliwa mogą być tańsze w użytkowaniu.

Benzyna

To rozwiązanie „pośrodku”. Na pewno samochód na benzynę jest tańszy przy zakupie i w naprawie. Ten rodzaj samochodów dużo lepiej sprawdza się na krótszych dystansach i podczas jazdy po mieście. Benzyna w porównaniu do diesla ma jedną wadę – przy podobnej jeździe – spala więcej paliwa.

Podsumowanie

Różnice w spalaniu między różnymi typami paliwa pokażemy na przykładzie Volkswagena Passata B6 z roku 2005, 2.0 FSI.

Na 100 kilometrów, średnie spalanie benzyny wyniesie 8.9, gazu 8.7, a średnie spalanie Volkswagena Passata B6 2.0 TDI z 2005 roku, wyniesie 6.8. Średni koszt prejechania 100 kilometrów wychodzi więc tak:
– benzyna – 44,8 zł
– LPG – 15,9 zł
– diesel – 31,6 zł

MotoRaport

Koszty utrzymania samochodu mogą być diametralnie różne od sumy kosztów samego paliwa. Dlatego aplikacja taka jak Motoraport pomaga kontrolować wszystkie wydatki przeznaczone na eksploatację samochodu. Dzięki niej, będziecie mieli całościowy pogląd na Wasz samochód i będziecie mogli podejmować lepsze decyzje motoryzacyjne.

Niezależnie od tego czy jeździmy na oleju napędowym, benzynie czy gazie, możemy to robić taniej. Aplikacja MotoRaport pomoże kierowcom zaoszczędzić na każdym rodzaju paliwa. Gdy będziemy wybierać się w trasie, MotoRaport zasugeruje odpowiednie stacje, które mają najtańsze ceny paliw.

Zapiszcie się do mailingu i będziecie na bieżąco z informacjami o naszej aplikacji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *